3 způsoby, jak internet věcí (IoT) mění svět e-commerce
IoT přispěl k rozvoji inteligentních domů, nositelných technologií, automatizaci dopravních signálů, samoobslužného parkování a mnoha dalších oblastí. V širším měřítku se IoT používá i při budování tzv. inteligentních měst. A prosadil i v oblasti maloobchodu. Některé z nejlepších příkladů můžeme leckde vidět už dnes kolem nás.
Patří sem chytré police, digitální cenovky, které se mění v závislosti vztahu nabídky a poptávky, nebo inteligentní digitální obrazovky. V důsledku toho je nyní možné rychle provádět kontroly zásob, data mohou být přizpůsobena potřebám zákazníka a efektivně řídit velké fronty.
Zde jsou 3 hlavní způsoby, jak pozměnil fungování elektronického obchodu.
Nové formy předplatného a automatizace skladových zásob
Všichni jsme si vědomi toho, co je model předplatného. Platíte předem stanovenou částku za produkt / službu, která vám bude doručena každý měsíc. Ale s IoT může být tradiční model předplatného rozšířen i na e-commerce. Ty nejlepší společnosti podnikající v rámci e-commerce používají IoT pro optimalizaci svých prodejů maximalizujících své zisky.
Jak to dělají?
Začínající nebo středně velké podniky mají omezené zdroje. V případě, že existuje obrovská poptávka po výrobku / službě, má prvořadý význam výroba a údržba se stává sekundární. V takových případech čidla IoT připojená k přístrojům odesílají časově automatizovaná upozornění na obnovu, opravu nebo doplnění.
Pokud jde o průmyslová odvětví ve velkém měřítku, mohou být senzory založené na IoT také naprogramovány tak, aby odesílaly výstrahy, když je sklad prázdný. Všechny firmy zabývající se správou zásob využívají IoT pro automatizaci celého procesu.
Okamžitý a automatizovaný nákup pro zákazníky
Jak název napovídá, jde o proces nákupu, který nevyžaduje naši přítomnost. Automatizovaná zařízení objednávají produkty na základě našich preferencí. Stačí je jednou nastavit a dále již pracují za vás a šetří vám čas.
Existuje mnoho možností, kdy jsou e-commerce platformy integrovány s IoT. Existují například aplikace, které se synchronizují s vaším účtem na e-commerce platformě a zasílají vám upozornění, když vám něco chybí a produkt si automaticky zakoupíte.
Velikán e-commerce odvětví Amazon má integrovaný tzv. Dash Button, který dělá práci za vás. Jde o zařízení, které je napojené na Wi-Fi a dává pozor, že vám nikdy nedojdou věci, které využíváte na každodenní bázi.
Zlepšení dodavatelského řetězce
Integrace IoT do nabídky a logistiky připravuje cestu pro zlepšení celého dodavatelského řetězce a optimalizaci celého logistického procesu. Kritická rozhodnutí tak mohou být přijata bez spoléhání se na dodavatele, protože celý proces může být automatizován.
V současné době mnoho firem využívá RFID (technologie nahrazující klasický čárový kód fungující na principu rádiových vln) pro sledování svých výrobků, ale s IoT, je možné se více zapojit do procesu přepravy a sledování.
Řekněme, že přepravujete některé předměty podléhající rychlé zkáze. Díky integraci technologie IoT můžete získat oznámení v reálném čase, které vás informuje o aktuálním stavu produktu. Můžete tak učinit preventivní opatření, aby nedošlo k poškození.
Integrace IoT vám také pomůže zlepšit dodací lhůty. Vzhledem k tomu, že obdržíte včasné aktualizace týkající se externích vlivů, jako je provoz nebo počasí, lze předcházet neočekávaným zpožděním. Můžete tak svým zákazníkům poskytnout přesnější a automatizovanější oznámení o dodacích lhůtách místo širokého časového slotu.
Pomůže tak zvýšit efektivitu a urychlit celý proces přepravy a dodávky.
Zdroj: Inspirum